Tamáskovitsné Gila Éva marketing manager - GYULAHÚS Kft.

A Gyulahús Kft. megalakulásától kezdve megfigyelhető a hagyományok tiszteletén alapuló korszerű termékek sora, amelyek rendre bezsebelik a különböző megmérettetések elismeréseit, kitüntetéseit nemcsak itthon, hanem külföldön is. A folyamatosan emelkedő vásárlói számok mellett miért fontosak a különböző megmérettetések?

Ez mindig visszajelzés arról a munkáról, amit végzünk a mindennapokban. Egy megmérettetés, hogy akár a nemzetközi, akár a belföldi piacokon hogyan tud teljesíteni a termékünk. Lépést kell tartani a korral, érzékenyen kell reagálnunk a fogyasztók váltakozó igényeire, figyelni kell a tendenciákat.

 

Mi volt a legnagyobb kihívás? Mire a legbüszkébbek?

Nem is a mi életünkben, hanem még 1910-ben az akkori mesteremberek úgy gondolták, hogy a Gyulai Kolbászt megmérettetik egy világkiállításon Brüssszelben. Majd ezt megismételte 1935-ben egy másik mesterember, akit Stréber Andrásnak hívtak, és akiről szobrot is állítottunk. Tevékenysége nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a cég hírneve idáig eljutott. Napjainkban az ÉMIN belföldön az egyik mérföldkő, nagyon jó érzéssel tölt el bennünket, hogy abban a közegben lehetünk, ahol a vezető magyar ipar hús- és élelmiszeripari márkák jelen vannak. Ez mindenképpen kell a cég reputációjához.

 

Bátran elmondható, hogy a Gyulahús Kft. gyártmányai egytől-egyik rendkívül finomak és népszerűek. Nagyon sok eseményen, rendezvényen jelennek meg, és jellemzően mindig kiemelkednek a termékek ízléses, egységes arculatukkal. Idén azonban a jól ismert arculat megújult.

Változtak a fogyasztói szokások, átstrukturálódott a piac, hiszen a kereslet átfordult a szeletelt termékek irányába. Ezáltal fontos beruházásokat kellett végrehajtani, melyeket észszerűen szerettünk volna megtenni, így - párhuzamosan a kihívásokkal - a csomagolóanyag minőségét is megváltoztattuk. Csökkentettük a mikroszámot, átváltoztattuk a csomagolási formákat, nem vákuum-, hanem védőgázas csomagolást alkalmazunk, mellyel jobban követhetők a termékek méretei. Újrahasznosított szendvicsfóliákat használunk például, melynek a közepe újrahasznosított anyag, azonban az alsó-fölső réteg új, tehát az élelmiszerbiztonság megmaradt a rendszerben.

Ha már ilyen nagyot váltottunk, mindezt új, egységes arculattal szerettünk volna megtenni, így egy nagyon komoly piackutatásba kezdtünk, melynek eredményeképp az új fogyasztói elvárásokat fogalmaztuk meg az új csomagolásban. A régi értékek és a megszokott ízek most megújult külsővel kerülnek forgalomba.

A piackutatás során azt tapasztaltuk, hogy az alapkészlet továbbra is az ízesítés nélküli normál gyulai májas. A fogyasztók azonban elvárják, hogy a gyártók mindig valami újdonsággal álljanak elő, vagyis törődjenek a fogyasztókkal. Ennek egyik eredménye az ízesített májasok tárháza. A majorannás mellett – mely már rég óta a piacon van –így jött létre a kolbász-fűszeres és a medvehagymás ízesítésű, ami most Érték és Minőség Nagydíjat is kapott. Ez a legújabb fejlesztésünk, mellyel a fogyasztók igényeire és az új trendekre szerettünk volna reagálni.

 

Sikerült az elmúlt esztendőkben kialakult alapanyag gondokon túl lendülni? A COVID járvány befolyásolta-e a termelési elgondolásaikat, ha igen miként tudtak úrrá lenni a nehézségeken?

Azt láttuk, hogy az iparág más szegmensei is hasonló jelenségekkel szembesültek: kialakult egy olyan amplitúdó-vonal, amit kezelnünk kellett. A gyártással ugyan nem volt problémánk, azonban a kiszállításokat és a termelési folyamatokat észszerűen kellett összehangolnunk.

Mi is a nyugat-európai tőzsdéket figyeljük, ahol az alapanyagárakat például a német indexhez kötik. A COVID jelentősen felborította a piacokat, volt egy jelentősebb áremelés, ami lényegesen kiszámíthatatlanná tette az alapanyag beszerzést, a járvány vendéglátás-elveszítése bezárta a keresletet, a turizmus gyakorlatilag leállt. Amikor az alapanyagárak végre konszolidálódtak, a gyártók jelentősen megkönnyebbültek. Meg kell említenünk az euró árfolyamváltozását, a csomagoló alapanyagok világpiaci árának kiszámíthatatlanságát, a kőolaj és földgáz helyzetét, mely a műanyagipar életét lényegesen befolyásolta.

 

Miért hasznos egy olyan átfogó szakmai esemény, mint a Business Days a Gyulahús Kft. életében? Mit vár a konferenciától, egy olyan cég, ahol világosan megfogalmazott jövőképpel rendelkeznek, elhívatott szakemberek kiváló termékeket gyártanak, népszerűségük töretlen?

Mindig jó gondolatokat cserélni, jobban rálátni az iparági problémákra, meghallgatni másokat. Mindig tanulni kell, nyitott szemmel kell járni a világban, követni kell az iparági változásokat. Aki nem ezt teszi, előbb-utóbb parkolópályára kerül.