Hermann Zsuzsanna ügyvezető főszerkesztő - Trade Magazin
A 15. jubileumi Business Days az élelmiszergazdasághoz köthető teljes és rendkívül széles körű, a szakma legnagyobb és irányadó sikeres rendezvénye. A dicsőségen kívül ez komoly szakami feleőség, érzi ennek a súlyát?
Mindenképpen. 15. alkalommal vagyunk együtt a Business Days Konferencián, és ez már önmagában is azt jelenti, hogy a szakmai körön belül a beszállítók, az ipar, a kis- és nagykereskedelem, valamint a gasztro-partnerek is megtisztelnek minket jelenlétükkel. Közel 800 fős részvételi létszámmal vagyunk jelen minden év szeptember végén, ez önmagában is azt jelenti, hogy nagy a felelősségünk mind a szakmai programok megszervezése, mind a tartalom tekintetében. Célunk, hogy hasznosak lehessünk a jelenlévők számára, és azok az előadások, szervezett programok, melyekkel vendégeink itt találkoznak, olyan értéket jelentsenek számukra. A mi felelősségünk, hogy ha eljönnek, azt érezzék, nem volt hiába való az idejük.
A tavalyi őszhöz képest jobb a helyzet, de korántsem felhőtlen. Milyen biztonsági intézkedéseket kellett alkalmazni, hogy nagyon sok ember aggodalom nélkül tudjon kizárólag a szakmára összpontosítani?
Tavaly nagyon szigorú egészségügyi és higiéniai szabályok mellett tarthattuk csak meg az eseményt közel 550 fővel. Az idei évben közel 800-an vagyunk, de még mindig megvan az a fajta egészségügyi szigor, amit meg kell követelnünk a résztvevőktől. Az idei évben a például védettségi kártya jelenléte kötelező volt, így sokan nem tudtak eljönni, mi viszont úgy gondoljuk, hogy mindenki érdekében ragaszkodnunk kell az előírások betartásához.
Az elmúlt időszak nehézségei, gyakorlatilag mindenkit értintettek, mindenki szeretné megkapni a túlélés, fejlődés receptjét. Milyen útravalót kaphattak a résztvevők?
Azt szoktam mondani, hogy a legjobb üzlethez sem kell más, mint a szokásos hármas: pénz, paripa, fegyver. Mi ebből egyiket sem adhatjuk. Amiben viszont hiszünk – saját profilunkból adódóan -, az a kommunikációs platform, amit biztosítani tudunk év közben is. Ennek egyik legfontosabb része a szeptember végi konferencia. Azt gondolom, hogy talán aranyszabályként fogalmazható meg: gondolat szül gondolatot. És nekünk ezeket a gondolatokat kell megosztanunk egymással. Akik kiállnak a színpadra, megtartják előadásaikat, ők azok a mértékadó szakemberek, akiknek az elmondott gondolataik alapján minden jelenlévő számára segítséget tudunk nyújtani, hogy a saját területükön, a saját vállalkozásaikban, a saját munkájuk során tovább gondolják a felmerülő javaslatokat, meglátásokat. Mi ezzel tudunk segíteni a legtöbbet.
A nyitó napon is sok érdekességgel találkozhattak a részvevők. Hogyan indult a rendezvény?
A visszajelzések alapján azt mondhatom, szenzációsan. A jelenlévők teljesen őszintén elmondták azokat a problémákat, amelyekkel az elmúlt 1,5 évben szembenéztek, és amelyek következményeivel most is küzdenek. Azt gondolom, hogy idén is sikerült olyan tartalmas programot összeállítani, ami az FMCG-piac vendéglátóipari körével teljes lett. Mind a beszállítók, mind az értékesítők akár a kis- vagy a nagykereskedelemben, akár a kereskedelemben, akár a HORECA-ban tevékenykednek, úgy mehetnek haza, hogy a következő 1 évre sikerül jó ötleteket és lehetőségeket találni.
Egyre többet beszélünk a fenntarthatóságról, mit jelent ez a szakmai kiadó és a gyakorlott rendezvényszervező szemszögéből nézve? Évről- évre hirdetnek meg szakmai versenyeket, teremtenek lehetőséget a megmérettetésre. Személy szerint Önök is rengeteg komoly szakmai kitüntetéssel rendelkeznek. Miért tartja fontosnak egy kiemelkedően sikeres üzletasszony a versenyeket, a megmérettetést?
Mindenkinek, aki a piacon dolgozik, folyamatosan törekednie kell a megújulásra, az új ötletek beépítésére, a trendeknek való megfelelésre. Ezekhez szükséges a rendszeres megmérettetés, mely inspiráló és motiváló eszköz tud lenni. Számunkra hatalmas értéket jelentett, amikor első alkalommal kaptuk meg az Érték és Minőség Nagydíjat, azután másodszor is elnyertük nem csak a Trade Magazinnal, hanem a Business Days Konferencivával is. Az a fajta minőség, amivel ezeket a díjakat meg tudjuk kapni, folyamatos haladás, fejlődés, fejlesztésre ösztönöz bennünket. Szeretnénk mindig megfelelni azoknak az igényeknek, amikkel egy-egy ilyen megmérettetésen szembe találkozunk.
Egy versenyen való győzelem nem csak egy elismerés, hanem lehetőség is. Mennyire tartja fontosnak a kiválóság kommunikálását?
Az egyik legfontosabb, hogy ha az ember vállalkozása, a szolgáltatása, a termékei minőséget képviselnek, annak kommunikálására nagy hangsúlyt helyezzük. Mindenki saját maga ismeri saját termékeit, vagy szolgáltatását a legjobban, azért az, aki a szolgáltatást nyújtja, vagy a terméket előállítja, fontos, hogy kommunikálja mind a saját maga által elvárt, mind az ügyfelek és fogyasztók felől jövő elvárásoknak megfelelő minőség meglétét.
Az Ön által vezetett Trade Magazin csapata nem csak mérték és példa értékű tevékenységet folytat, példaképpé váltak. Mit vár el önmagától egy példakép?
Azt, hogy irányt mutasson, és segítsen mindenkit abban, hogy hasonló eredményeket tudjon elérni. Önmagában a konferencia folyamatosan arra ösztönöz, hogy egyre jobbak legyünk. Az az eredmény, amit egy példakép fel tud mutatni akár a munkájával, akár a csapatával, a termékével vagy szolgáltatásával, nagyon sok erőt és lehetőséget tud adni mások számára, pusztán azzal, hogy megismerhetik, vagy követhetik, milyen formában érdemes a piacon dolgozni.
Milyen közeli terveik vannak? Hogy tervezik az év utolsó negyedét?
Az ősz nekünk mindig a következő év előkészítéséről szól. Bízunk benne, hogy a jövő évben már nem a pandémia körülményeivel kell majd foglalkoznunk és nem azoknak a sebeknek a gyógyítgatásával törődnünk, hanem egy teljes értékű üzleti évet kezdhetünk el az ősz folyamán. Az elmúlt 5 évben minden alkalommal a Lánchíd Alapítvány kuratóriumának elnökeként idén is szeretnénk hátrányos helyzetű, szegény sorsú középiskolásoknak segíteni abban, hogy felsőfokú intézményben tanulhassanak tovább. Jelenleg 12 diákunk tanul különféle egyetemeken. Reméljük, hogy 1 év múlva szeptemberben is lesz pár ilyen diákunk.