A minap jutott eszünkbe ismét egy beszélgetés, amely 2004-ben történt...
Thomas Glaser, az Európai Unió marketing ügyekért felelős biztosa egy olyan gondolatot vetett fel, ami akkor meglehetősen újszerűen hatott a hallgatóságra: "A védjegyek tehetik a legtöbbet egy termék életében". Két évtized telt el azóta, és ez a mondás sosem volt relevánsabb, mint ma.
A védjegyek ereje nem csupán az azonosításban és a termékek megkülönböztetésében rejlik. A védjegyek, mint a termékek „cégérei”, segítenek a fogyasztóknak eligazodni a piac zűrzavarában. Az áruk sokaságában, ahol a fogyasztói választás szinte végtelennek tűnik, a védjegyek feltüntetése kulcsszerepet játszik az értékek és a minőség hangsúlyozásában. Egy erős védjegy közvetlen, pozitív üzenetet közvetít a termékről, és jelzi a vásárlók számára, hogy mit várhatnak.
De talán még ennél is fontosabb, hogy a védjegyek védelmet nyújtanak a csalások és a hamisítások ellen, amelyek a fogyasztók bizalmát aláássák és a gazdasági fejlődést veszélyeztetik. Ezen a fronton még mindig vannak kihívások, de a védjegyhasználat fontosságának megértése és annak a gyakorlatba való átültetése folyamatosan javul.
Talán végül ez is vezérelt minket, amikor létrehoztuk a korszerű, nemzetközileg is bevezethető Érték és Minőség Nagydíj Pályázati Rendszert. Ez a kezdeményezés a gazdaságélénkítés alternatív programjaként azt a célt szolgálja, hogy aktívan hozzájáruljon az ország gazdasági sikereihez, és segítse a hazai vállalatokat abban, hogy termékeik minőségét és értékét megfelelően kommunikálják a védjegyeiken keresztül.
A jövő sikeres vállalkozásai azok lesznek, akik felismerik a védjegyekben rejlő hatalmat és lehetőségeket, és képesek lesznek ezt a hatalmat a termékük javára fordítani. A védjegyek fontosságának megértése és hatékony felhasználása ma már nem luxus, hanem szükségszerűség minden vállalkozás számára.