Az idei évben immár második alkalommal került kiírásra a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj, melyet a Magyar Termék védjegyeket használó gyártócégek szavazati alapján ezúttal a COOP Gazdasági Csoport érdemelt ki.
A díjat az FMCG szakma legnagyobb rendezvényén a tapolcai Business Days-en Dr. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára adta át. Az üzletlánc közel negyed évszázados megalakulása óta elkötelezett a hazai élelmiszeripar és minőségi termékeink iránt, választékában több mint 80 százalékban Magyarországon előállított termékek találhatók.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a tavalyi évben a Magyar Termék védjegyeket gondozó Magyar Termék Nonprofit Kft. és az FMCG szektor meghatározó szakmai lapja, a Trade Magazin alapította. A megmérettetés fővédnöke Dr. Nagy István agrárminiszter. „A hazai termékek előnyben részesítése nemzetgazdasági érdek, amelyre nem lehet elégszer felhívni a figyelmet. Magyar Termék védjegyeink garanciát jelentenek a származásra és a minőségre. A díjat két céllal hoztuk létre, egyrészt, hogy elismerjük, azon kereskedelmi szereplők munkáját, amelyek elhivatottan segítik a magyar termékek piacra jutását, és forgalmát, másrészt ösztönözni is szeretnénk az üzletláncokat, hogy aktívabb szerepet vállaljanak a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítésében” – mondta Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője hozzáfűzte: Az elismerést a 170 Magyar Termék védjegyhasználó gyártó saját tapasztalatai és objektív kritériumok mentén történő értékelése alapján ítélik oda a védjegyes árukat forgalmazó üzletláncok között.
Az idei éveben a COOP Gazdasági Csoport érdemelte ki a díjat, amit Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke vett át Dr. Feldman Zsolttól, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkárától a Trade Magazin által szervezett, az FMCG szakma legnagyobb rendezvényének számító tapolcai Business Days-en.
Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma, az ezen áruk megjelenésére nyújtott kommunikációs felületek és a megvalósított promóciók sikeressége, valamint a bemutatott egyéb aktivitások, értékesítést ösztönző tevékenységek.
A COOP régóta szívén viseli a magyar eredetű termékek sorsát, alapítása óta az az alapvetése, hogy ahol csak lehet, ott magyar árut szerez be, ezért az üzletláncnak egyértelműen a hazai beszállítókkal van kiterjedtebb kapcsolata – hangsúlyozta Pekó László, hozzátéve, hogy üzleteik polcain több mint 80 százalékban hazánkban készült termékek találhatók. Majd úgy fogalmazott: „Elkötelezettségünket jól mutatja az a stratégiai együttműködés is, amit a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel több mint 4 éve folytatunk. Ennek keretében közös marketingakciókat, nyereményjátékot, promóciókat bonyolítunk. Ezen felül a Magyar Termék védjegyek valamelyikét eddig csaknem 100 sajátmárkás termékünkön szerepeltetjük, és vizsgáljuk a továbbiakra történő kiterjesztés lehetőségét.
Az igazgatóság elnöke emlékeztetett: A Coop üzletlánc idén már 14. alkalommal rendezte meg a Coop Rallyt, amely a magyar élelmiszerfeldolgozás jelentőségére hívja fel a figyelmet, és amely szinte a teljes FMCG szektor támogatását tudhatja maga mögött. A kezdetekkor, 2006-ban még csak nagyon kevesen foglalkoztak a magyar termékek kérdésével, ez azonban mára más kereskedelmi szereplők stratégiájában is megjelenik. A szakmai program intenzív kommunikációval az elmúlt csaknem másfél évtizedben 119 kiváló magyar élelmiszeripari szereplő tevékenységét, fejlesztéseit és termékeit mutatta be a nagyközönségnek.