Napjainkban a kis- és középvállalkozások foglalkoztatják a hazai munkavállalók több mint 60 %-át, és a GDP több mint 40 %-át állítják elő.

Az 1990. évi rendszerváltást követően a kis- és középvállalkozások száma folyamatosan növekedett és azóta is növekszik, melyek tevékenységével a gazdaság minden területét felölelik és ezek a kkv-k általában folyamatosan rugalmasan próbálnak igazodni a piaci igényekhez és kihívásokhoz.

Napjainkban a bejegyzett egyéni- és társas vállalkozások száma közel kétmillió, azonban azok, melyek ténylegesen működnek és melyek adóbevallást is készítenek évről évre, ezek száma csupán 900 ezer körüli, melynek többsége alkalmazott nélküli, főként kényszerből alapított és részben csak a túlélésért küzdő önfoglalkoztató mikrovállalkozás, továbbá az is elmondható, hogy ezek közül a ténylegesen működő vállalkozásokból, melyek már legalább 10 fő alkalmazottat is foglalkoztat, ezek száma kb. 33 ezer vállalkozás, és ezek közülük pl. spin-off, innovatív, az innovációt megvalósító kis- és középvállalkozások száma rendkívül alacsony.

Kedvező azonban, hogy a kkv-k egy része már modernizálta vezetését, értékesítési- és marketingmunkáját.

A magyar kkv-k egy része tud és képes sokoldalú innovációs erőfeszítéseket tenni versenyképessége megszerzése, vagy annak megőrzése érdekében.

Egyre több cég tartja kiemelten fontosnak a marketing korszerűsítését, mely többek között irányítja teljes innovációs folyamatot is.

A fentiekben leírt gondolatok miatt tartjuk fontosnak az iparjogvédelemmel és a szellemi tulajdonnal foglalkozni.

A vállalkozások alapításánál, indításánál, működtetésénél, legyen az gyártás, szolgáltatás, akár kereskedelem, vagy épp pályázatot nyújt be, akár bérgyártást folytat stb., fontos az iparjogvédelmi jogok ellenőrzése többek között kiemelten a védjegyjogok, a formatervezési minták, használati minták, a szabadalmak területén stb. Miért?

  • Részben azért, mert ha időben nem ellenőriztük ezen jogokkal kapcsolatos kérdéseket, akár súlyos anyagi kárt szenvedhet el a vállalkozás úgy, hogy pl. harmadik személyek korábban szerzett jogait sérthetik.
  • Részben pedig azért, mert ezek a megszerzett jogok – pl. védjegy, know-how – jelenetős értéket képviselnek, melyek piacképesek, hitelfelvételnél pedig akár fedezet is lehet.

Fontos tehát, hogy körültekintően, szakember segítségét kérve kell vizsgálni ezt a területet.

Az előzőekben leírtakból következik, hogy kiemelten fontos pl. a cég nevét, a termék nevét, a szolgáltatás szlogenjét, a fejlesztések eredményeit, stb. jogvédelem alá helyezni és ezzel a vállalkozás versenyképessége erősödhet. Foglalkozni kell a know-how fogalmával, annak védelmével, üzleti titokkal és egyéb jogterületekkel is.

Javasoljuk, hogy amennyiben az Érték és Minőség Nagydíj Pályázaton elindul, vizsgálja meg, vagy vizsgáltassa meg, hogy pályázati anyaga jogtiszta, mert ha nem, az később számtalan területen jelenthet gazdasági hátrányt.

Fenti információkat gondolatébresztőnek írtuk, mely alapján érdemes az Érték és Minőség Nagydíj  Pályázat benyújtása előtt és azt követően is az iparjogvédelmi jogokról, szerzői jogokról konzultálni a Brand Way & Compass Kft. képviselőjével, Gláser Tamás vezető tanácsadóval a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mailen, vagy a 06309426385 telefonszámon.

A vállalkozások alapításánál, indításánál, működtetésénél, legyen az gyártás, szolgáltatás, akár kereskedelem, vagy pályázatot nyújt be, akár bérgyártást folytat stb., fontos az iparjogvédelmi jogok ellenőrzése többek között a védjegyjogok, a formatervezési minták, használati minták, a szabadalmak területén, stb., mert ha nem ellenőriztük ezen jogokkal kapcsolatos kérdéseket, súlyos anyagi kárt szenvedhet el a vállalkozás, pl. harmadik személyek korábban szerzett jogait sérthetik. Az előzőekben leírtakból következik, hogy kiemelten fontos pl. a cég nevét, a termék nevét, a szolgáltatás szlogenjét, a fejlesztések eredményeit, stb. jogvédelem alá helyezni és ezzel a vállalkozás versenyképessége erősödhet. Foglalkozni kell a know-how fogalmával, annak védelmével, üzleti titokkal és egyéb jogterületekkel.

Javasoljuk, hogy amennyiben az Érték és Minőség Pályázaton elindul, vizsgálja meg, vagy vizsgáltassa meg, hogy pályázati anyaga jogtiszta, mert később számtalan területen jelenthet gazdasági hátrányt.

Fenti információt gondolatébresztőnek tekintjük, érdemes a benyújtás előtt és azt követően az iparjogvédelmi jogokról, szerzői jogokról konzultálni érdemes az Érték és Minőség Pályázatot támogató Brand Way & Compass Kft. képviselőivel Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mailen, vagy a 06309426385 telefonszámon Gláser Tamás vezető tanácsadóval.