LEGRAND Magyarország Villamossági Rendszerek Zrt.

„Több, mint villanyszerelés: LEGRAND”

A Legrand Zrt. több mint 30 éve a francia Legrand Csoport tagja. Az elektromos és digitális épület-infrastruktúrák globális specialistájaként, elkötelezett a technológiai, társadalmi és környezeti változások támogatása iránt világszerte. Több mint 300.000 késztermék, számos saját fejlesztés, gyártás és ezekhez kapcsolható elismerések hosszú listája mutatja,hogy a Legrand név mára összefonódott a megbízhatósággal és megújulással. Ezért lett a szlogenjük és küldetésük: #legrandimprovinglives

Katalógusukban számtalan termékkel kínálnak energiahatékony megoldásokat B2B és B2C partnereiknek. Termékeiket naponta érintik minden korosztályból, eltérő kulturális háttérrel rendelkező emberek szerte a világon. Ezek a néma hétköznapi tárgyak nem szereplői egyetlen helyzetnek sem, de funkcionalitásuk és zökkenőmentes felhasználói élményük révén mégis minőséget adnak a napi rutinokhoz. A tervezés nem csak az esztétikáról szól, hanem a problémamegoldásról is – ezért a felhasználók és a valós élethelyzetek állnak folyamatuk középpontjában, ami mellett természetesen a fenntarthatóság és karbonsemlegesség is cél.

A Csoport technológiai szakértelme, vezető pozíciói, kínálatának széleskörűsége és változatossága, nemzetközi jelenléte és márkáinak ereje együttesen teszik a Legrandot közel 90 országban jelen lévő globális úttörővé.

Arra törekszenek, hogy megértsék az emberek funkcionális szükségleteit, és eredményeiket értelmes megoldásokká alakítsák, amelyek a praktikum és a kényelem kombinációját jelentik. Egyedülálló megközelítésük, amely egyesíti a globális márka erejét a helyi igényekhez való rugalmas alkalmazkodással, megkülönböztetést teremt a piacon. EMBERI hatást adnak az egyébként iparinak és műszakinak tűnő termékekhez, és a megfelelő szintű technológiai innovációt okos és praktikus megoldásokkal kombinálják.

Kötelességüknek érzik válaszolni a globális technológiai és társadalmi változásokra azáltal, hogy segítenek olyan épületek fejlesztésében, amelyek képesek megfelelni olyan jelentős kihívásoknak, mint a digitalizáció vagy a környezetvédelem. Megoldásaik interaktívabbá, fenntarthatóbbá és kényelmesebbé teszik a tereket.

Elérhetőségek:
Cím: 6600 Szentes, Ipartelepi út 14. Pf.: 10.
Web: www.legrand.hu

Mikus György vezérigazgató, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Csontos Eszter szenior kreatív munkatárs, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Mikus Györgyöt, a LEGRAND Magyarország Villamossági Rendszerek Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük:

„Ha ugyanúgy folytatjuk, ahogy tegnap, az nem elég…”

A szentesi születésű Mikus György 1987-ben kezdte szakmai karrierjét a Legrand Zrt.-nél, vagyis az akkori Kontaktánál. Szereléstechnológusként indult pályája, ezen a területen 13 évig dolgozott. Közel egy évet töltött az anyavállalatnál Franciaországban, ahol különböző, a gyártáshoz tartozó területeken bővítette tudását és építette kapcsolatrendszerét egy nemzetközi projekt keretében. Ezután a kereskedelemben járta végig a ranglétrát, míg 2008-ban kereskedelmi igazgatóvá nevezték ki. Ebben a pozícióban a magyarországi értékesítésért felelt. 2025 tavaszán vette át a vállalat irányítását Károlyi László vezérigazgatótól.

2025 áprilisától ön a Lengrand Zrt. vezérigazgatója. Mit szólt a kinevezéshez?

Azt, hogy nem külső embert neveztek ki erre a pozícióra, úgy gondolom, hogy a kollégák is pozitívan értékelik. Dolgoztam Szentesen, elkötelezett és lojális vagyok, sokakkal már évtizedek óta ismerjük egymást. Károlyi László, volt vezérigazgató is támogatott abban, hogy elvállaljam a Legrand vezetését, tanácsadóként pedig még augusztus végéig segíti a munkámat.

Ki vezeti most a kereskedelmi csapatot?

Jelenleg még ezt a pozíciót is én töltöm be, de keressük az új kereskedelmi igazgatót. Mivel nem tudok olyan mélységben ott lenni, ahogy szeretnék, így az értékesítési vezető kollégáimra helyez ez most nagyobb terhet, akik a forgalomért felelnek. Sajnos a piac sem a legideálisabb, az építőipar szebb éveket is megélt már. Az új stratégiai irányok bevezetése miatt fontos, hogy új kapcsolatokat építsünk, a régiek esetében pedig fontos azok ápolása, hogy biztosítva legyen a folyamatosság az üzletben.

Hogyan teltek az első hónapok, milyen új kihívásokat lát maga előtt?

A kereskedelmi csapat irányítása eddig sem volt unalmas feladat számomra. Reggel, a legtöbb esetben fél 8 előtt elindult a napom, és este 8 óra előtt ritkán ért véget. Jelenleg sincs másképp. Heti két napot igyekszem Szentesen tölteni. Az idei évre természetesen a kitűzött tervek megvalósítása az elsődleges cél. Az első kilencven napra azonban magamnak is fogalmaztam további feladatokat.

Ez az időszak inkább információgyűjtésről szól, nem pedig arról, hogy megreformáljunk mindent. A kollégákkal személyes beszélgetések zajlanak, és már most látom, hogy nagyon jó csapat és kiváló munkatársak jellemzik a Legrand-ot. Vannak azonban olyan területek, ahol változtatás szükséges, hiszen a jelenlegi környezetben, ha ugyanúgy folytatjuk, ahogy tegnap, az nem lesz elég. Rugalmasnak kell lennünk, hogy gyorsabban reagáljunk a kihívásokra. A kereskedelmi területen meg kell találni azt, miként tudjuk teljesíteni azt az árbevételt, amit elvárnak tőlünk. Az ipari oldalon pedig a produktivitást emelném ki, a gyártás versenyképessége elengedhetetlen, fontos, hogy a jelen mellett a jövőben is megőrizzük a pozíciónkat a vállalatcsoporton belül. Nem kérdés, hogy a kollégák munkája miatt kiemelt gyártóhelyként kezelnek bennünket, de nem lehet hátradőlni. A működésünket folyamatosan javítani, tökéletesíteni kell. Az építőipar szenved, és ezt mi is megérezzük. Emellett vannak olyan lehetőségek, amelyekkel árbevételt növelhetünk, ezeket a területeket kell kiaknázni és itt kell még hatékonyabbnak lennünk. Feladat van bőven, gyorsan telnek a hetek, szeptemberben már a jövő évi terven fogunk dolgozni.

Zárszóként: Vezérigazgatóként arra törekszem, hogy a vállalat stratégiájában egy nagy múltú vállalat tradícióit vigyem tovább megújítva a mai kihívásoknak megfelelően, keresve új piaci lehetőségeket és növelve a gyártási hatékonyságot, amelyek hozzájárulnak a hosszútávú sikereinkhez.