A Hajnal Húskombinát Kft. igazi családi vállalkozásnak indult. 1992-ben alapította magánvállalkozásként Hajnal László, édesapjával együtt. Kezdetben kizárólag húsfeldolgozóként, többnyire tőkehús értékesítésével foglalkoztak az egyre növekvő üzlethálózatuk ellátására.
2004-ben a korábbi Ringa húsüzleteinek megvásárlásával vált igazán meghatározó húsipari céggé Győr és a környék régiójában. Ekkor már a saját bolthálózat ellátásán kívül egyre jelentősebb alapanyag beszállítói lettek nemcsak a régió, hanem az ország számos más húsüzemének is.
2009-ben zöldmezős beruházással, az Európai Uniós előírásoknak minden szempontból megfelelő 1800 m2-es húsüzem épült fel Győr határában, mely naponta 650 db félsertés feldolgozására képes. Az üzem helyének kiválasztásánál a logisztikai szempontok figyelembevételén kívül meghatározó volt a céget mindig is jellemző környezettudatos szemlélet. Az új üzemben lehetőség van arra is, hogy a termékeket hagyományos fűrészporos füstöléssel készítsék.
A Hajnal Húskombinát Kft. válogatott alapanyagokból, magas minőségben, korszerű technológiai körülmények között készíti közkedvelt, keresett készítményeit. A termelés HACCP rendszer alapon, IFS (International Food Standard) minőségirányítási rendszerrel koordinálva zajlik.
Időközben a termékfejlesztés eredményeként Norbi Update termékeket vezettek be a piacon. Jelenleg pedig fontos tárgyalások folynak AUCHAN saját márkás grill kolbászok előállításáról.
A piaci igényekhez felzárkózva, próbálva meghallani az idő szavát, konyhai előkészített termékekkel igyekeztek kényeztetni hűséges vásárlóikat.
Egyedi csomagolási desingt vezettek be a töltött karajok különböző ízesítéséhez, és a töltött szűzpecsenye is új díszdobozban csábítja a vásárlókat.
A termék választék kialakításánál és az új fejlesztéseknél is elsődleges szempont a vevői elégedettség. Folyamatos kérdezéssel, piackutatással, kóstoltatásokkal igyekeznek a fogyasztók igényeit maximálisan megismerni, kielégíteni és új fejlesztésekkel a vásárlói szokásokat is befolyásolni.
Brendjük, a „Hajnal Hús” jelenleg két készítmény családdal jelenik meg a piacon:
A Hajnal Húskombinát Kft. döntően e két irányban folytatja a termékfeldolgozást ez a két termékcsalád a DINASZTIA és a GENERÁCIÓ márkanevet kapta.
- Hajnal Hús DINASZTIA: a tradíciókat tisztelve korszerű technológiával megvalósítva új ízekre törekszik: Ez a termékcsalád öleli fel a vörösárukat (pl. párizsi, juhbeles virsli stb.) és a különböző felvágottakat.
- Hajnal Hús GENERÁCIÓ: akár a márkanév magában hordozza a múltat és a jövőt, amelyik összekapcsolódik. Ez a termékcsalád a hagyományos háztartásokban is előállítható termékekből áll, amelyeket tradicionális házi ízesítéssel, hagyományos gyártással, de korszerű, higiénikus körülmények között gyártanak, mint pl. a hagyományos füstölt húsokat, kolbászokat, hurkákat, szalonnákat és a disznósajtot.
Az utóbbi évek fejlesztési iránya: az új minőségi delikát termékcsoport kidolgozása. Ezek néhány tagja már kapható és nagyon közkedvelt: a különféle ízesítésű marinádozott húsok, a Frédi szelet, a kolbászhússal töltött szűzpecsenye fűszerkabátban vagy a különböző ízesítésű hússal töltött karajok fűszerkabátba. Ezek a termékek viselik az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegyet is.
A Hajnal Húskombinát Kft., gyártás-filozófiája szerint a magas minőség kiemelten fontos az élelmiszeriparban, hiszen egészségünk függ tőle: azok vagyunk, amit megeszünk.
15 termékük elnyerte a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használatát. 2016-ban a vállalkozás Gazdasági Nívódíjat kapott, 2017-ben Hűség Díjban részesült. Győztes termékei mára már a folyamatosan ellenőrzött Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító védjegyet viselik.
A Hajnal Húskombinát Kft. vezetője az alapító tiszteltére és emlékére Hajnal László nevét viselő különdíjat alapított. A különdíjat az Érték és Minőség Nagydíj Pályázaton kiemelkedő teljesítményt nyújtó élelmiszer kategóriában díjazott vállalkozás érdemelhet ki.
Minőség és szakértelem, ez hitvallás a Hajnal Húskombinát Kft-nél, soha nem lehet megalkuvás kérdése, mert itt a termékeket szeretettel és odaadással készítik a fogyasztók számára!
Hajnalné Raucsik Krisztina ügyvezető igazgató
www.hajnalhus.hu
Hajnalné Raucsik Krisztina a Hajnal Húskombinát Kft. ügyvezető igazgatója
1./ Az elmúlt évek világméretű eseményei és a gazdasági bizonytalanság hogyan befolyásolja az Ön vállalkozását?
Mire számít a 2024. évben? Ennyi jól áthidalt probléma után érheti-e Önt meglepetés?
Felkészülök tervekkel. A legnagyobb fejlesztésünk 2024-re napelemek telepítése. Rákényszerített az energiaválság, hogy
keressem a szakemberek, üzletemberek társaságát, akik tapasztalatait abszolválom. Tanulom a NAGYBETŰS ÉLETET. Az
elmúlt évek megtanítottak, csak előre nézve lehet előre haladni.
2./ A 2023-as év lezárása után mik a tapasztalatok, hogy élik meg dolgozói a megszorításokat? Mi az, amiben segíteni
tud a szakembereinek, „törzsgárdájának”, hogy az Ön vállalkozásában dolgozzanak tovább?
A feladat folyamatosan gigászi méretű. Törzsgárdánk szerencsére a bevezetett szigorú intézkedésekből fakadóan folya-
matosan dolgozott, az üzem termelt. Mindannyian teljes erőbedobással teljesítettünk, újra összekovácsolódtunk. Ismét
megmutatkozott, hogy a csapatmunka, a jó kommunikáció, a helyes feladat leosztás mennyire fontos. A folyamatos munka
ellenére a rendelés mennyisége csekély termelési visszaesést mutatott. Az embereket folyamatos munkaerő átcsoporto-
sításokkal tudtuk megtartani.
3./ Mennyire tapasztalták meg azt a mondást, amely szerint az élelmiszer-vásárlás bizalmi kérdés? A szakember hiány
befolyásolja-e az üzem és a kiszolgáló egységek működését?
Az alapanyag árak drasztikus emelkedését csak részben tudtuk áthárítani, mert lekötött rendeléseinknél közbeeső áreme-
lésekre nincs lehetőségünk. A krónikus szakemberhiányt az iskolák rendszere generálta, ugyanis a szakmai képzés minimá-
lisra csökkent, ami ellen sajnos mi nem tudunk tenni, csak elszenvedjük. Az élelmiszer vásárlás itthon sajnos még mindig
inkább ár kérdése. A jelen nehéz gazdasági helyzetben sajnos stagnál a delikát termékek vásárlása.
4./ A szakember- és a munkaerőhiány Önöket is folyamatosan nehéz kihívások elé állíthatja. Elmozdult-e a munkaerő-
hiány a pandémia miatt kialakult munkaerő-vándorlás következtében? Miben látják a kiutat?
Mi szomorúan tapasztaljuk, hogy az emberek egyre kevésbé szeretnének fizikai munkát végezni. Nem vettük észre, hogy
felszabadult volna munkaerő. Csak a meglévő állományra tudunk számítani. Többszörös munka átszervezéssel igyekszünk
a létszámproblémákat megoldani, de ez sajnos csak tűzoltás jellegű és hosszú távú megnyugtató megoldást nem jelent.
Úgy látjuk, hogy kiutat csak a képzések átszervezése hozhat.
5./ Milyen szellemi útravalóval látná el az idei pályázókat, akik jelentkezésükkel ismét bebizonyíthatják, hogy a terem-
teni képes szürkeállomány rendkívül fontos a magyar gazdaság tartós fejlődésében?
Kemény akarattal és kitartással lehet előre jutni. Kell, hogy legyen egy cél, amit nem adunk fel. Mi magyarok mindent túl-
élünk, „Attila nemzedéke vagyunk.”