Év Végi Tükör interjú - Védjegyhasználó partnerünket kérdeztük:
 

A 2024-es év új kihívásokkal és változásokkal érkezett, különös tekintettel a gazdasági instabilitásra és a folyamatos geopolitikai feszültségekre. Milyen hatással volt mindez a vállalkozásukra, és hogyan sikerült alkalmazkodniuk az új környezethez? Milyen eredményeket emelnének ki az idei évből?

- Szilvia: A lakosság közel 40 %a társasházban él, melyeket üzemeltetni szükséges. A társasházi felújítások gondos megtervezése ilyen nehéz helyzetben még fontosabb azért, hogy a családok a pénzügyi tervezéskor fel tudjanak készülni az épületek felújítási költségeire is. Ügyfeleink olyan igényes, tudatos lakástulajdonosok, akiknek fontos az átláthatóság, biztonság és tervezett gazdálkodás. Ajánlásaiknak köszönhetően 2024-ben is bővült a cégünk ügyfélköre és olyan társasházi közösség is akadt, aki két olcsóbb szolgáltatóval való próbálkozást követően három év után idén visszatértek hozzánk, mert szerették volna ismét az általunk nyújtott szolgáltatások előnyeit élvezni.

A lakáspiacon november közepéig tapasztalható visszafogottság lehetőséget adott a vásárlóknak, hogy körültekintőbben tájékozódjanak, melyben nagy segítségükre volt az Érték és Minőség nagydíjat nyert Lakásvásárlók kézikönyve.

- Róbert: Szilviát szakértői munkájának köszönhetően és az általa kidolgozott társasházi menedzsment szisztéma elismeréseként közel 20 rendezvényen kérték fel 2024-ben  előadni, melyek közül az Ingatlan.com éves konferenciáját, az Ingatlanbefektetők napja 2024, a Magyar Home Staging Egyesület éves konferenciáját és az ASZAKE és MNS társasházi adatvédelmi konferenciáját emelnénk ki.

Média megjelenések közül a legbüszkébbek a Forbes online vezércikkére vagyunk, mely április 24-én jelent meg. Hasonlóképpen nagyra értékeljük, hogy Szilvia mint társasházszakértő meghívást kapott a RENOINVEST első hazai kerekasztalára melyet májusban tartottak a Magyar Bankszövetségnél, “Fókuszban a lépcsőzetes lakásfelújítás” címmel.


A gyorsan változó gazdasági környezet újfajta rugalmasságot és innovációt követel meg a vállalkozásoktól. Ön szerint milyen stratégiák bizonyultak hatékonynak az alkalmazkodásban, és milyen szerepet szánnak az innovációnak és a kutatás-fejlesztésnek a jövőbeni terveikben? Mi motiválja Önöket a folytatásra?

- Róbert: A tudatosság, a kitűzött cél eléréséért történő állhatatos, folyamatos tevés, a megújulás képessége, a szilárd irányelvek melletti kitartás, ugyanakkor a váratlan helyzetekre való gyors és szakszerű reagálás a sikeres stratégia. Az innováció, a megújulás, az átlagos lakástulajdonosok szemének felnyitására alkalmazott változatos módszerek vezetnek el oda, hogy Csipkerózsika álmukból képesek legyenek felocsúdni, és realizálni azt, hogy a száz évnél idősebb társasházak, vagy a 10-20 éves modern berendezésekkel ellátott épületek egyaránt komoly beavatkozást igényelnek, ha állagukat, ezáltal értéküket meg akarják őrizni.

Az motivál minket, hogy szeretünk segíteni és tudunk is. Az, hogy tevékenységünkkel, közel 4 millió ember életére lehetünk hatással, és a szakma is érdeklődően figyeli, követi azt, amit képviselünk, cselekszünk.


Az év vége közeledtével mindannyian egyensúlyt keresünk az üzleti célok és a személyes feltöltődés között. Mi az, amit 2024 tanított Önnek személyes és szakmai téren?

- Szilvia: Az elengedésről tanultunk idén, mert - bár fájó szívvel - több olyan házban is felmondtunk, ahol a közösség többsége vagy érdektelen vagy még nem kész a változásra.

A társasházkezelőknek tartott előadásokon is hangsúlyoztam, hogy a legtöbb jó érdekében az évtizedes tapasztalatukat, szakértelmüket olyan közösségek ingatlanaira szánják, akik értékelik azt, és velük összefogva értéket tudnak teremteni.

Az általunk elengedett házak közel tízszerese kért tőlünk ajánlatot, ami mutatja azt, hogy egyre nagyobb igény van a minőségi társasházkezelésre. Azonban önmérsékletet is gyakoroltunk és ajánlatot csak néhány kiválasztott közösségnek adtunk, mert a szolgáltatás minőségének megtartása érdekében a növekedést lépésről lépésre, szakaszosan tervezzük. 2025-ben egy komolyabb szervezetfejlesztést tervezünk, ami megalapozza a dinamikusabb növekedést.

Megerősödött bennünk az a hitvallásunk, hogy azokkal a közösségekkel szeretnénk együtt dolgozni, akik igényesek és nem csak hajlandóak elfogadni a segítséget, hanem - az egymással való marakodás helyett- szeretnék szakértőkre bízni az épület üzemeltetést és a felújításokat.

- Róbert: A társasház állapota nagyon sokban múlik menedzsmenten hozzáértésén és aktivitásán. A megfelelő kommunikáció képes csak megértést okozni, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a társasházi együttélés kultúrája kialakuljon, annak szabályait betartsák és a szakértői javaslatokra támaszkodva meg legyenek szavazva a szükséges felújítások is.

Pihenésre az ünnepek alatt és az év első hónapjában szánunk időt, mielőtt a közgyűlési és az azt követő felújítási szezon elindul. Házaspárként dolgozunk együtt, így a megélt sikerek és eredmények a kapcsolatunkat is szorosabbra fűzik.


Milyen tanácsot adna olvasóinknak, akik a kiválóság és a folyamatos fejlődés útján szeretnének előre haladni?  Pozitív példaként kérem osszon meg egy inspiráló gondolatot vagy történetet, amely Önnek erőt adott az év során felmerült problémák leküzdésében!

- Róbert: Mindenekelőtt elismerésemet kell kifejeznem azon olvasók előtt akik a kiválóság és a folyamatos fejlődés útján szeretnének előre haladni! A legfontosabb tanácsom, hogy ezen az úton nem lehet opció a kudarc. Ahogy egy volt motocross versenyző barátom fogalmazta: “Húzni kell a gázt mindvégig, míg le nem intik a versenyt!” Tehát a célt szem előtt tartva jó kedvvel “játszani” a méltó “játékot”.

Projektvezetőként az egyik legnagyobb öröm az volt számomra, hogy az egyik általunk kezelt társasházban ahol teljeskörű állapotfelmérést végeztünk és részletesen tájékoztattuk a tulajdonosi közösséget a ház állapotáról, a tulajdonosok többsége ráeszmélt, hogy a korábbi évtizedek semmittevése után komoly cselekvésre van szükség, és nem arról ment az egyezkedés, hogy 5 vagy 10 Ft-al emeljék a közös költséget, hanem, hogy 100, vagy 150 milliós felújítási tervet készítsünk elő. Az ottani lakások értékét ez a felújítás 3-6 millió forinttal is emelheti, miközben lakásonként csak 1-1,5 millió Ft költség lesz.

- Szilvia: Én egy Jim Collins idézettel szeretnék búcsúzni:

”A kiváló legnagyobb ellensége az elég jó.”

Amikor egy cég elég jól megy, hajlamos lehet a vezető elkényelmesedni, majd belefásulni, ezért kell egy mentor vagy egy közösség, aki emlékeztet a küldetésünkre. Én 10 éve találtam rá Kasza Tamásra, aki már 30 éve nemzetközi tréner és eddig 46 könyvet írt -az egyik Érték és Minőség Nagydíjat is nyert. Tőle tanulunk értékesítési és kommunikációs stratégiát, cégfejlesztést egyre magasabb szinten, ahogy a vállakozásunk fejlődik. Ő és az általa létrehozott vállalkozói közösség inspirál arra, hogy egy igazán méltó cél eléréséért dolgozzunk. A 64. Kasza napon Robi több száz vállalkozó előtt tarthatott előadást Tamás meghívására a Szilber Házak projekt vezetőjeként a kitartásról és az eredményes kommunikációról. Ilyen támogatás és egy saját házi tréner mellett boldogan nézek az új kihívások elé. ☺️