Károlyi László, a Legrand Zrt. vezérigazgatója: A minőség meghatározó elem egy vállalat hosszú távú működésében.

Tisztelt Alelnök Úr, tisztelt Miniszterhelyettes Úr, Tanácstagok, Pályázók, kedves Vendégek!

Köszöntöm Önöket az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat ünnepélyes eredmény hirdetésén. Kisfalusi Lehel úr a Legrand Zrt. bemutatása kapcsán említette egyik kedvenc idézetemet, mely Antoin Saint-Exupery-től származik: „A jövőt nem megálmodni kell, hanem tenni érte, hogy megtörténjen.”

Úgy vélem, hogy akik ma eredményes pályázatuk alapján hamarosan átveszik az elismerést és a trófeát, jól tudják, hogy mit jelent a minőség, mit jelent a hosszú távú gondolkodás, mit jelent tenni a jövőért, a sikerekért… hogy az megtörténhessen! Hol tükröződik ez a mi saját tevékenységünkben?

Nos, a Legrand fejlődése kiváló példa arra, hogy hogyan lehetünk sikeresek változó világunkban. Bármilyen cégről is beszéljünk -legyen az egyszemélyes startup, KKV vagy akár multinacionális vállalat-, egy gazdálkodó szervezet elsődleges célja a profitábilis árbevétel növelés. Tehát..

Ahhoz, hogy ennek a célnak megfeleljünk, figyelnünk kell a vállalat értékeire és a termékek vagy szolgáltatások minőségére - bárhogyan alakulnak is a környezeti tényezők.
A Legrand 100 éves története a bizonyíték arra, hogy szélsőséges gazdasági és politikai körülmények között is helyt lehet állni. Ma egy olyan globalizált világban élünk, ahol könnyen áramlik minden információ és könnyen mozognak a vállalkozások a világban. Ez számtalan új lehetőség hordoz magában, egyben rengeteg kockázatot is, és nagy az esélye a hirtelen, váratlanul bekövetkező üzleti környezetváltozásoknak. Példa erre az Európában az idei év elején kialakult COVID-19 járvány okozta hatás, mely bizony erősen átrajzolta az üzleti élet lehetőségeit.

Vallom, hogy minden helyzetre kell és lehet is sikeres megoldást találni, hiszen a változás kockázat, de egyben lehetőség is valami újra!  Aki ezt felismeri és ügyesen sáfárkodik a rendelkezésére álló lehetőségekkel, az hosszú távon sikeres lesz.

A minőség meghatározó elem egy vállalat hosszú távú működésében. Rövid távon a magas minőségre fordított energia és pénz esetenként túlzottnak tűnhet, de hosszú távon a minőségbe fektetni mindig megtérülő beruházást jelent. Ezáltal keletkezik egy vállalt számára a minőségből érték.

A Legrand Magyarország Zrt., amely 100 éve tevékenykedik a magyar piacon kezdetben egyszerű foglalatokat és kapcsolókat gyártott, mára a villamossági rendszerek és informatikai hálózatok világszintű szakértőjeként a piac meghatározó szereplőjévé vált  az  IoT, azaz okos megoldások, energiaelosztás, és az IT területen is. Ez a fejlődés jól szemlélteti a minőségnek, mint jelentős értéknek a szerepét a vállalati stratégiában.

Gratulálok és további sok sikert kívánok a nyertes pályázóknak a magam, és a Legrand Zrt. nevében!