termékfejlesztési menedzser, ügyvezető - NATICS LABORATORIES Kft.

„Azt gondolom, hogy a 21. században a mindennapjaink mozgatórugója az innováció, így ma már különösen igaz az, hogy aki kimarad, az lemarad. 2022-ben sem lesz ez másként, sőt, várhatóan fokozódni fog az innovációs kedv, ezáltal a kutatás-fejlesztés is.”

 

A lassan tovatűnő 2021-es év sem a könnyű gazdasági környezetről szólt, a pandémiás tavasz után, a gazdaság újraindítása, milyen kihívások elé állította, vagy milyen problémákat vetett fel cégük működésükben? Milyen éves zárnak, hogyan búcsúztatják az ó évet?

Az elmúlt hat évben rendkívül tudatosan építettünk márkánkat és a mögötte húzódó vállalkozást is, ezért azon kevesebb szervezetek közé tartozunk, akik így rugalmasabban tudták kezelni a gazdasági válságot. Ennek, a stratégiai gondolkodásunknak és a gyors reagálóképességünknek köszönhetően a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére árbevételünk a pandémia kitörését megelőző időszakhoz képes is dinamikusan tudott bővülni mind 2020-ban, mind pedig 2021-ben. Ráadásul ez az időszak fontos mérföldkövekhez is hozzásegített bennünket. A C20 C-vitamin szérum, valamint a La Nuit Retinal+ C-vitamin szérumunk iskiérdemelte az  Érték és Minőség Nagydíj Minőség tanúsító Védjegy használatát ráadásul egyedüli kozmetikai márkaként elnyerhettünk az Innovációért Nívódíjat. Az idei évben számos új hatóanyagkészítményt mutattunk be a piacon, bővítettük termékportfóliónkat az ország legnagyobb drogérialáncában. Nem lehetünk elégedetlenek, sőt, örülünk és büszkék vagyunk a sikereinkre. 

 

Az elmúlt időszak igazán túlélővé tett mindannyiunkat, a sok-sok nehézség ellenére erős maradhatott a gazdaság, az új helyzet megtanított az új lehetőségeket kiaknázni, élni vele.  Mindezek alapján Ön hogyan, és legfőképpen mire készül 2022-ben? Mi az, ami erőt, motivációt adhat a jövő évre?

Mi mindig előre tekintünk, ez az innovatív gondolkodásuk alapja. Nem csak olyan hatóanyagkészítményeket fejlesztünk, amely a biotechnológia és a legmodernebb organikus összetevőket ötvözi, de a mindennapokban is a jövőbe mutató megoldásokra törekszünk. A pandémiát szeretnénk a hátunk mögött tudni, de természetesen tanultunk belőle, felhívta a figyelmünket arra, hogy mennyire jól döntöttünk, amikor felkészítettük a Natics Laboratoires Kft-t egy esetleges krízishelyzetre. 2022-ben mi folytatni szeretnénk azt az utat, amin hat évvel ezelőtt elindultunk – a töretlen fejlődés útját. Vásárlóink szeretete, márkánk elismertsége, innovatív hatóanyagaink effektivitása és természetesen a legújabb nemzetközi kutatási eredmények kellő munícióval látnak el bennünket arra, hogy kutató-fejlesztő munkánkat jövőre még magasabb szintre emelhessük.

 

A pandémiás időszak még intenzívebben világított rá, hogy az előremenekülés az egyetlen lehetőség a túlélésre. Ön szerint változtatta-e az innovációs igényeket és a fejlesztési kedvet az elmúlt időszak? Véleménye szerint miként alakul 2022-ben a kutatás-fejlesztés?

Azt látom, hogy azok a vállalkozások, akik hozzánk hasonlóan innovatívan gondolkodnak, most is jól tudtak teljesíteni. Azok pedig, akik csupán a kihívások okán kezdenek foglalkozni a fejlesztésekkel, lemaradtak és hátrányba kerültek a magyar piacon. Azt gondolom, hogy a 21. században a mindennapjaink mozgatórugója az innováció, így ma már különösen igaz az, hogy aki kimarad, az lemarad. 2022-ben sem lesz ez másként, sőt, várhatóan fokozódni fog az innovációs kedv, ezáltal a kutatás-fejlesztés is.

 

Milyen útravalót adna, vagy mit üzenne a kiválóság iránt elkötelezett gazdasági vezetőként, vezető társainak, gazdálkodóinak és nem utolsó sorban a fogyasztónak?

Elsősorban azt, hogy hagyják maguk mögött az elmúlt két év megpróbáltatásait, vonják le belőle a következtetéseket, tanuljanak a hibáikból, de húzzanak egy vonalat és tekintsenek a jövőbe, a holnapra. Ezt cégvezetőként és magánemberként is mondhatom.

 

Hogyan készül az év végére, miként hangolódik az ünnepekre a gazdasági vezető, miként készül  az ünnepekre a civil ember?

Az idei év számunkra még közel sem ért véget, hiszen az ünnepre időzítjük egy új hatóanyagkészítményünk piaci bevezetését. Igazi karácsonyi ragyogást kívánunk minden hölgy orcájára csempészni általa úgy, hogy közben kortalan szépségüket is elősegítjük. Persze jut egy kis idő a pihenésre, a karácsony megélésére is, hiszen szeretteink körében mindannyian kikapcsolódhatunk, feltöltődhetünk, hogy aztán újult erővel nézhessünk szembe az új év új kihívásaival.